ÖĞRENME AŞAMASI 2
Hoca evlatlara model olaraktan ;başparmağını makasın bir gözüne diğer parmağını da öteki gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hamlelerini gerçekleştirir. Sonradan evlatlara makasları yayarak aynı hamleleri yapmalarını sağlar.
Öğretmen ya 1 kartpostalı ya da halka tarzını veletin önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan ne şekilde parçalar sağlayacağını sergiler. Bu arada çok fazla kıyasda elde edilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu süreçte veletin makas tuttuğu kolun dirseğinin kalkmamasına önem verilmelidir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ dört
Bu süreçteki maksadımız şeritlerden küçük kısımlar kesebilmektir. Bundan dolayı bir elle makası açın, öteki elle de kesilmeye yaklaşan sahada kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kati. Çocukların bunları yapmasına fırsat tanıyın.
ÖĞRENME SÜRECİ beş
GAYE:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen amaca mütenasip iş sayfasını hazırlar. Çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk bir defada kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa numune olarak yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada ehemmiyetli olan eksiksiz çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
KAVRAMA AŞAMASI altı
GAYE: Yatay 1 çizgi üstünden büyük şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde 20 ya da 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Belirlenen kağıtların kusursuz ortasına kalınca bir çizgi çizer ve yakışır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve tam kapatmadan çizgi üstünde sonlarına ulaşana kadar kes.
ÖĞRENME SÜRECİ 7
AMAÇ: Dik dörtgen kesme: bu çalışma için kalınca 1 kağıdın orta kısmına 1 dikdörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok ehemmiyet verilmez (bu aşama daha sonra öğretilecektir). Kesme işlemi köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonuna dek meydana getirilir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI sekiz
MAKSAT: Eğik hat yukarısından kesme: Bu çalışma için üzerinde eğik çizgilerin var olduğu rastgele bir kartpostal yada üzerinde eğik çizgilerin olduğu bir çalışma sayfası yararlanılabilir ya da alt taraftaki resimden 1 çıktı alın. çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de ifade edilebilir. Bu mertebede makas değil, kesilecek hat yassı olarak makasın ilerisinde kalır. Önce dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler biçilir.
ÖĞRENME AŞAMASI 9
GAYE: Dış çizgiden içeriye hakiki kesebilme: bu iş için öğretmen eskiden bir örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını temin eder. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. önce dik dörtgen kesilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar kesilir. Çocuklar kesme işlemine başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin bitiminde zamanında dursun.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 10
GAYE:Köşe kesme: Bunun için çocuklara kare,dik dörtgen vebenzeri. köşeli şekiller önceden çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri hat yüzeyinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yassı olarak ulaşana dek çevrilir ve bir sonraki kenera dek kesilir (Çocuklar genelde kağıt konumuna makası çevirirler)
ÖĞRENME AŞAMASI 9
AMAÇ: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. bir çalışma yapabilir böylelikle süreç bitiminde açığa 1 malzeme çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla kenera kadar kesilebilir,arkasından kağıt yatay çizgi makasın önüne gelene dek çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye ne gibi kısımdan başlanıldığı ehemmiyetli değildir. önemli olan çizgilerin yassı biçimde makasın ilerisinde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder