ÖĞRENME SÜRECİ 2
Öğretmen evlatlara örnek olaraktan ;başparmağını makasın 1 gözüne başka parmağını da başka gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hamlelerini yapar. Sonradan evlatlara makasları paylaştırarak aynı manevraları yapmalarını sağlar.
Öğretmen ya 1 kartpostalı yahut çember tarzını çocuğun gözleri önüne getirerek makasın ağzıyla kağıttan ne şekilde kısımlar alacağını sergiler. Bu mesafede bi hayli kıyaslamada yapılabilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu süreçte küçük çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin kalkmamasına gayret edilmelidir.
ÖĞRENME SÜRECİ dört
Bu evredeki hedefimiz şeritlerden ufak bölümler kesebilmektir. Bu sebeple bir elle makası açın, öbür el ile de kesilmeye yaklaşan çevrede kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kati. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
KAVRAMA AŞAMASI beş
AMAÇ:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen niyete mütenasip iş sayfasını hazır eder. çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden uzun olmamalı ve çocuk 1 defada kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa numune olarak yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada ehemmiyetli olan eksiksiz çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 6
MAKSAT: Düz 1 çizgi yukarısından yüksek şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde 20 ya da 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Belirlenen kağıtların eksiksiz orta tarafına kalınca 1 hat çizer ve yaraşır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve kusursuz kapatmadan hat üstünde bitimine varana kadar kes.
KAVRAMA SÜRECİ yedi
GAYE: Dik dörtgen kesme: bu iş için kalınca 1 kağıdın orta tarafına bir dik dörtgen çizilir. Öğretmen, evlatlara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok önem verilmez (bu aşama daha sonra öğretilecektir). Kesme aşaması kıyıya gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonuna kadar üretilir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 8
AMAÇ: Eğik çizgi yukarısından kesme: Bu çalışma için üzerinde eğik çizgilerin var olduğu herhangi bir kartpostal yada üstünde eğik çizgilerin var olduğu bir çalışma sayfası kullanılabilir ya da alt taraftaki resimden 1 çıktı alın. veletlere bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de ifade edilebilir. Bu basamakta makas değil, kesilecek çizgi düz olarak makasın önünde kalır. Önce dış çizgiler,sonra eğik çizgiler biçilir.
KAVRAMA AŞAMASI 9
AMAÇ: Dış çizgiden içeriye hakiki kesebilme: bu çalışma için öğretmen eskiden bir örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını temin eder. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. önce dikdörtgen kesilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar biçilir. Çocuklar kesme yöntemine başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes diyebilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.
KAVRAMA SÜRECİ 10
MAKSAT:Köşe kesme: Bunun için evlatlara dört köşe,dikdörtgen vb. köşeli şekiller evvelden çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri çizgi yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yatay olaraktan ulaşana dek çevrilir ve 1 sonraki kıyıya kadar kesilir (Çocuklar çoğunlukla kağıt alanına makası çevirirler)
ÖĞRENME SÜRECİ 9
GAYE: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vebenzeri. bir iş yapma olanağı yakalayabilir böylece süreç sonunda açığa 1 ürün çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla köşeye kadar kesilebilir,arkasından kağıt yatay çizgi makasın önüne ulaşana kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye hangi kısımdan başlanıldığı ehemmiyetli değildir. önemli olan çizgilerin düz biçimde makasın önünde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder