Büro Yönetimi ve Sekreterlik TARİF
İşletmede kararlaştırılan gaye ve gayeleri kazanmak için idareci vasıtasıyla planlanmış, düzenlenmiş menbaların (beşer, malumat, parasal ve mali v.b) uygun olarak yönlendirilmesinde yöneticiye yaver olan kişidir.
GÖREVLER
Büronun en etken tarzda çalışmasını karşılamak üzere, - Ofis yönetimi aşamalarını devam ettirir,- gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon görüşmelerinin ifa edilmesi, ulaşan yazı ve imajların müdüre iletilmesi, buluşmaların yapılması, misafirlerin karşılanması işlerini yapar,- Yönetici için lüzumlu evrakları belirler,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ait ekipmanların onarımı, tamirini gerçekleştirir ve en üretken biçimde kullanılmasını sağlar.
Faydalanılan ALET Ve Gereçler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (insicamlı (düzgün) ve sıvı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- insan oğlunu tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
İŞ ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. iş zamanları umimiyetle düzenlidir. Fakat çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere veya hafta sonları iş yapabilirler. çalışma ortamı bilgi, belge ve beşer ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla temasta bulunurlar.
İŞ ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi diplomalı olanların iş bölümü oldukça geniş olup, kamu-husisi sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının gitgide daha çok fazla hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş beşer enerjisine duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Mahaller
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Bayan Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden veya liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca üretilen talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN VAKTİ VE İÇERİĞİ
Eğitim vakti 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğrenim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Yabancı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Kuralları, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Genel irtibat, Örgütsel Davranış, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-özel Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Usülleri ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları ticarethanede yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Genel Müdürlüğünün temin ettiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden belli bir ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. Özel sektörde işe başlayan meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran çoğunlukla asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma malumat ve becerisi gibi spesiyaliteleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA DETAYLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEKANLAR
- ilgili Öğrenim Kurumları,- Türkiye iş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçerisinde İş Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder