Büro Yönetimi ve Sekreterlik TASVİR
İşletmede saptanan amaç ve niyetleri yerine getirmek için müdür vasıtasıyla stilize edilmiş, koordine edilmiş menbaların (beşer, malumat, parasal ve mali v.b) uygun olaraktan yönlendirilmesinde müdüre muavin olan ferttir.
GÖREVLER
Büronun en verimli şekilde çalışmasını elde etmek üzere, - Büro yönetimi aşamalarını yürütür,- gelen giden belge ile dosyalama süreçlerini yürütür,- Telefon müzakerelerinin uygulanması, gelen yazı ve imajların idareciye aktarılması, randevuların belirlenmesi, davetlilerin karşılanması görevlerini yapar,- Müdür için gereken dokümanları ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin teçhizatların bakımı, tamirini yaptırır ve en verimli şekilde faydalanılmasını sağlar.
Yararlanılan ALET VE Malzemeler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, kabin vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN İKTİZA ETTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (insicamlı (düzgün) ve akıcı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- insanları tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
ÇALIŞMA ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma vakitleri ekseriyetle düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere ya da hafta sonları çalışma yapabilirler. çalışma ortamı bilgi, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve başka çalışanlarla haberleşmede vardırlar.
İŞ ALANLARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi dereceli olanların iş sahayı olabildiğince enli olup, kamu-özel sektöre ilişkin sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan enerjisine duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
İş Eğitiminin VERİLDİĞİ Mekanlar
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN SÜRESİ VE İÇİNDEKİLER
Öğrenim müddeti 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve eğitim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Farklı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Kuralları, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Umimi İletişim, Örgütsel Hareket, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-husisi Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Yöntemler ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları dükkanda yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün temin ettiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden belli 1 ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara nazaran ücret alırlar. has sektörde işe girişen iş elemanı işyerinin kapasitesine bakarak ekseriyetle asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma malumat ve becerisi gibi spesiyaliteleri de göz önünde bulundurularak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA ÇOK DETAYLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- İlgili Eğitim Kurumları,- Türkiye İş Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Yapısında İş Danışma Merkezi bulunmakta olan Türkiye mesele Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder