Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIMLAMA
İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri elde etmek için vekil vasıtasıyla ayarlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, malumat, parasal ve maddi v.b) yaraşır olaraktan yönetilmesinde vekile (yöneticiye) muavin olan kimsedir.
GÖREVLER
Ofisin en verimli biçimde çalışmasını sağlamak üzere, - Ofis yönetimi aşamalarını sürdürür,- gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon konuşmalarının gerçekleştirilmesi, gelen makale ve imajların idareciye iletilmesi, randevuların düzenlenmesi, misafirlerin karşılanması görevlerini yapar,- İdareci için gerekli evrakları hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ait araç gereçlerin bakımı, bakımını yaptırır ve en etkili biçimde kullanılmasını karşılar.
KULLANILAN ALET Ve MALZEMELER
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, yüklük vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN İKTİZA ETTİRDİĞİ SIFATLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (mumtazam ve akıcı 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- fertleri tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş zamanları ekseriyetle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere yada hafta sonları çalışma yapabilirler. çalışma çevresi malumat, belge ve beşer ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla iletişimde vardırlar.
İŞ SAHALARI VE maslahat BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü dereceli olanların iş bölümü oldukça enli olup, kamu-özel sektöre ilişkin bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha fazla aşırı hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş beşer gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Mahaller
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Bayan Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sıhhat İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca ifa edilen talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN MÜDDETİ VE İÇİNDEKİLER
Öğrenim süresi 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Umimi iletişim, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Teorileri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-has Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları ticarethanede yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Genel Müdürlüğünün elde ettirdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden belli 1 ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara nazaran ücret alırlar. özel sektörde işe koyulan meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre genelde asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi yararlanma bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de göz önünde bulundurularak, ücret yükselebilmektedir. Yönetici konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA FAZLA DETAYLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- ilgili Eğitim Kurumları,- Türkiye iş Kuruluşu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- Yapısında Meslek Danışma Merkezi olan Türkiye iş Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder